Monday, July 27, 2009

U Akvi S nije iskopano ništa spektakularno

Na Ili­dži kod Sa­ra­je­va za­vrše­no je ar­he­olo­ško is­tra­ži­va­nje an­ti­čkog lo­ka­li­te­ta ur­ba­nog na­se­lja Akva S. Čla­no­vi ti­ma do­maćh i me­đu­na­ro­dnih struč­nja­ka i ar­he­olo­ga ni­su pro­na­šli ni­šta po­se­bno zna­čaj­no, iako su se na­da­li rim­skim ka­me­nim blo­ko­vima nadali na du­bi­ni od 1,25 me­ta­ra ispod ze­mlje.

- Na osno­vu pro­šlo­go­diš­njih re­zul­ta­ta sni­ma­nja ma­gne­to­me­trom i ge­ora­da­ri­ma po­dru­čja po­red rim­ske vi­le i rim­ske ba­nje, oče­ki­va­li smo da će­mo na­ći ma­te­ri­ja­le ko­ji ima­ju ve­ći zna­čaj. Me­đu­tim, pro­na­šli smo sa­mo ulom­ke ke­ra­mi­ke iz rim­skog pe­ri­oda - ka­zao je za "San" član ek­sper­tnog ti­ma i pro­fe­sor is­to­ri­je Že­ljko Gru­bi­šić.

Ke­ra­mi­ku ko­ju su pro­na­šli, ka­ko ka­že, ne­će sla­ti na do­da­tne ana­li­ze, jer se po sa­mo­me ma­te­ri­ja­lu od ko­jeg je na­prav­lje­na već zna da je to rim­ski cri­jep, a pre­po­zna­ju se i pe­ča­ti iz rim­skog pe­ri­oda ko­ji su ko­ri­šte­ni na cri­je­pu. Osim to­ga, pro­na­šli su i ekse­re za ko­je smta­ra­ju da su iz osman­skog pe­ri­oda, dok će kos­ti, odno­sno or­gan­ske ma­te­ri­ja­le ko­je su na­šli, po­sla­ti na C14 i dru­ge ana­li­ze.

Iako ek­sper­tni tim ko­jeg či­ne struč­nja­ci i ar­he­olo­zi Ze­malj­skog mu­ze­ja BiH, na če­lu sa di­re­kto­rom tog mu­ze­ja i is­to­ri­ča­rem Adna­nom Bu­su­la­dži­ćem, te nji­ho­ve ko­le­ge sa Uni­ver­zi­te­ta iz Pen­sil­va­ni­je i Bos­to­na, ar­he­olog i geo­gra­fi­čar Kris­tin Ati­je i Mark Along, te stu­den­ti sa Uni­ver­zi­te­ta Ge­te­burg iz Šved­ske, ni­su pro­na­šli ni­šta zna­čaj­no, Gru­bi­šić sma­tra da sva­ko no­vo is­tra­ži­va­nje i bi­lo ka­kvo ot­kri­va­nje, ali i ka­da ne­ma ni­šta, ipak ima smisla.

- Ka­ko na tom po­dru­čju ne­ma ni­šta, mo­že­mo is­tra­ži­vati os­ta­le son­de i nas­ta­vi­ti is­ko­pa­va­nja - ka­zao je Gru­bi­šić.

Stru­čna vo­di­te­lji­ca me­đu­na­ro­dnog ti­ma is­tra­ži­va­ča Kris­tin Ati­je, ko­ja već tre­ću go­di­nu za­re­dom do­la­zi u Sa­ra­je­vo, ni­je htje­la ko­men­ta­ri­sa­ti is­tra­ži­va­nja na Ili­dži. Ona krat­ko za "San" kaže da ni­je za­do­vo­ljna su­ra­dnjom sa do­ma­ćim čla­no­vi­ma ti­ma. Grubišić, opet, kaže da je problem u tome što je ovo pe­ri­od go­diš­njih odmo­ra, pa stu­den­ti, pro­fe­so­ri i os­ta­li struč­nja­ci ni­su bi­li u mo­gu­ćnos­ti do­ći i po­mo­ći pri­li­kom is­ko­pa­va­nja i pos­tav­lja­nja son­di.

- Tre­bao je to bi­ti mno­go ve­ći is­tra­ži­va­čki pot­hvat, gdje bi se uklju­čio i ve­ći broj stu­de­na­ta Fi­lo­zof­skog fa­kul­te­ta, struč­nja­ka iz Ze­malj­skog mu­ze­ja, ali mi­slim da je pe­ri­od za is­ko­pa­va­nja ve­oma lo­še pla­ni­ran, jer ovo je naj­bo­lje ra­di­ti to­kom pro­lje­ća pa do lje­ta - ka­zao je Gru­bi­šić.


Kako dalje?

Ovo­go­diš­nja ar­he­olo­ška is­tra­ži­va­nja Akve S na Ili­dži su nas­ta­vak pro­šlo­go­diš­nje sa­ra­dnje Za­vo­da za za­šti­tu kul­tur­no-his­to­rij­skog i pri­ro­dnog na­sli­je­đa Kan­to­na Sa­ra­je­vo i Uni­ver­zi­te­ta iz Pen­sil­va­ni­je. Že­ljko Gru­bi­šić kaže da bi se, ako u SAD pro­na­đu fond za da­lja is­tra­ži­va­nja, sa­ra­dnja na is­ko­pa­va­nji­ma na po­dru­čju Ili­dže mo­gla nas­ta­vi­ti.

- Ako toga ne bu­de, on­da bi mi sa Fi­lo­zof­skog fa­kul­te­ta, sa stu­den­ti­ma na od­sje­ku za ar­he­olo­gi­ju, po­ku­ša­li da­lje is­ko­pa­vati- ka­že Gru­bi­šić.

Nisu vidjeli sve snimke

Iako je ovo­go­diš­nje is­ko­pa­va­nje za­vrše­no, stru­čnjaci iz Pen­sil­va­ni­je i Bos­to­na još uvi­jek ni­u do­ma­ćim čla­no­vi­ma ti­ma po­ka­zao cje­lo­ku­pne re­zul­ta­te pro­šlo­go­diš­njih ge­ora­dar­skih sni­ma­ka po­dru­čja an­ti­čkog ur­ba­nog na­se­lja Akva S na Ili­dži.

- Na osno­vu tih re­zul­ta­ta oni su na­pra­vi­li pro­gram is­ko­pa­va­nja, ali ti re­zul­ta­ti na­ma još uvi­jek ni­su po­zna­ti. Na­da­mo da ćemo ih brzo vidjeti - ka­že Željko Gru­bi­šić.

http://www.san.ba/index.php?id=7632

21 comments:

Anonymous said...

Pa zašto nisu doveli rašljare, hebala ih tehnika.

Anonymous said...

Ako amerikanci donesu pare, ispada po Grubisicu, onda nema mjesta u timu za studente arheologije iz Sarajeva kao sto ih nije bilo ni sad. A ako ne donesu, e onda ce se nesto moci nesto uraditi i sa ovim nasim koji ce uvijek izgleda biti rezerva. Eto kako se mi odnosimo prema domaćim potencijalima i kadrovima. Uvijek nam je strano prece od naseg

Anonymous said...

evo citaj komentare

http://neregistrirani.blogspot.com/2009/07/pocelo-istrazivanje-antickog-lokaliteta.html

Anonymous said...

A zašto se u zadnje vrijeme utišalo Fenino Duboko grlo?

Anonymous said...

A zašto se u zadnje vrijeme utišalo Fenino Duboko grlo?

Anonymous said...

Prestala lova da kapa. Koliko para toliko i muzike.

Anonymous said...

steta, bas je bilo zanimljivo, i inspirativno (koliko su nam samo smijeha priustili)

Anonymous said...

I meni je neobično bez Sabininih tekstova. Baš sam bio navikao na njih. Osim Fene, stao je i sarajevo-x.

Neregistrirani said...

Zato mi ne stajemo. :D

Novo kod Lee:
http://reasononretreat.blogspot.com/2009/07/semirs-facebook-feed_9607.html

Anonymous said...

Da li to znači da Sa-x, Fena i drugi ne prate više gurua zbog neplaćanja?

Anonymous said...

Tako je. Ostao Guru bez soldi. Kako ce to podnjeti Sabinica, ostaje da se vidi?

Anonymous said...

Pa zar Fena ne plaća u naturi?

Anonymous said...

Nema dzabe ni kod stare babe.

Anonymous said...

Molim te budi precizniji. Da li je to Fena prestala objavljivati njihove vijesti zato što više ne plaćaju?

Anonymous said...

Da

Anonymous said...

Pa jebo te, Semir je za tu Fenu simbol morala. Njima kao javnom mediju vodilja treba da bude objektivno informiranje javnosti, a ne ko im plati više.

Anonymous said...

Nista spektakularno? Ni troglavih azdaja, ni runskog.pisma.sto.ga.je.uklesao.Ensad.na.pauzi.za.rucak., ni lica djevojcice, ni dvostranog stopala?

Eeee, foteljasi...

Anonymous said...

http://visoko.co.ba/index.php?subaction=showfull&id=1248412794&archive=&start_from=&ucat=1

Anonymous said...

divi piramidaaaaa
http://www.zedoturizam.ba/virtual/

Anonymous said...

A ovako Guru trosi drzavni novac.

http://piramida.bloger.hr/post/skupo-placena-privatna-ujdurma/1095035.aspx

Anonymous said...

A ovako Guru trosi drzavni novac.

http://piramida.bloger.hr/post/skupo-placena-privatna-ujdurma/1095035.aspx