Thursday, April 24, 2008

Iskopao ostatke najprimitivnije keramike

TUZLA - Geolog Fikret Jahić pronašao je dokaze života od neolita do danas na gradilištu u centru Tuzle, gdje se na mjestu davno srušene zgrade "Baroka" gradi sličan objekat.

Jahić je svoja istraživanja u centru Tuzle započeo prije nekoliko godina kada je na Sonom trgu pronašao predmete iz osmanskog perioda. Iskopao je lule, glinene posude, metalne dijelove nošnji, te dijelove neolitskih posuda.

"U kanalu prema zgradi Privredne komore otkrio sam neolitske posude, što me ponukalo na istraživanja koja sam počeo prije desetak dana na mjestu zgrade 'Baroka'. Na presjeku zemlje dubine šest metara pronašao sam kulturne slojeve iz različitih perioda, od neolita do danas", pojašnjava Jahić.

Jahić je iskopao ostatke najprimitivnije keramike, koju su tuzlanski preci ručno obrađivali. Otkrio je primitivne tave, pravljene sa tri ili četiri nogare, zapremine od nekoliko litara do više stotina litara.

"Našao sam posude za vodu i jelo iz turskog perioda, a vide se i tragovi požara koji je tuzlansku čaršiju zahvatio najprije 1871., a onda 1878. kada je čitava čaršija izgorjela", stakao je Jahić.

Jahić je uputio poziv svim dobrovoljcima, zainteresovanim za volonterski rad na geološkom istraživanju Tuzle da mu se jave. Namjerava narednih dana iskopati tri-četiri sonde, a potrebno je dvadesetak volontera kako bi za dva dana iskopati dokaze tuzlanske prošlosti. Pronađene predmete će donirati Muzeju Istočne Bosne i time obogatiti njihovu riznicu.

www.nezavisne.com/vijesti.php?vijest=22651&meni=15

2 comments:

Anonymous said...

lijepa vijest. samo tesko ce biti naci volontere, svi su vec otisli u Visoko :)

Anonymous said...

pa mozda ce bas iskustvo visockih veterana biti od velike koristi... :)