“Obrazovanje i nauka, u svakoj savremenoj i prosperitetnoj zemlji, su garancija blagostanja i stalnog napretka u svim sferama života. Živimo u vremenu treće tehnološke revolucije i globalizacijskih procesa koji su dodatni podstrek i izazov za budućnost čovječanstva. Nerazvijenim zemljama i onima koje to ne prepoznaju ti procesi postaju prijetnja opstanku.
Za prepoznavanje i priznavanje svjetskih kriterija kvaliteta uopšte i njihovo uvođenje u našu svakodnevnicu je najkompetentniji i najodgovorniji proces obrazovanja. Napredni dio čovječanstva je to nazvao procesom stvaranja društva baziranog na znanju.
Vizionarstvo politike ogleda se upravo u tome da postavi znanje, generalno, kao najjaču polugu sveopšteg razvoja društva. Samo tada ljudi od znanja i nauke mogu preuzeti razvojnu ulogu i odgovornost za budućnost zemlje. Uposleni u obrazovanju svih nivoa, naučnici i intelektualci dobijaju priznanje, ali i preuzimaju najveću odgovornost za sveopšti napredak i razvoj društva.
Činimo sve da svijest o znanju kao najvažnijem resursu našeg društva postane naša svakodnevica. Ako se sa tom sviješću budemo budili i radili dnevno na njenoj afirmaciji, onda ćemo se svako novo jutro buditi u bolje i sretnije sutra.”, porucuje ministar obrazovanja i kulture sarajevskog kantona.
Vjerovatno je zato, vodjena istom idejom o obrazovanju i nauci kao osnovi napretka i razvoja drustva, vlada Kantona Sarajevo jos 2005 godine donijela “ Pedagoške standarde i opće normative za osnovni odgoj i obrazovanje i normative radnog prostora, opreme, nastavnih sredstava i učila po predmetima za osnovnu školu” u kojima, izmedju ostalog, pise:
“Prilikom izrade Standarda naglasak je stavljen na elemente naučne spoznaje, potrebe učenika i društveno opredjeljenje, pri čemu osnovno obrazovanje čini temelj cjelokupnog odgojno-obrazovnog sistema. S reformom cjelokupnog odgojno-obrazovnog sistema i intencijom približavanja i usklađivanja s evropskim i svjetskim odgojno-obrazovnim tokovima doprinosi usmjeravanju djelatnosti/aktivnosti na putu ka priznavanju i nostrifikaciji naše svjedodžbe u Evropi i svijetu.”
Upravo zbog toga se pitam od kojeg ce se casa ili casova sutra “otkinuti” vrijeme da bi osnovci poslusali predavanje osobe koja se sprema da pise novu istoriju, koja ce sutra uci u veliku dvoranu Osnovne skole Isak-beg Isakovic i poruciti djacima da nije bitno to sto uce u skoli, jer je dovoljno u sebi znati? Osoba koja je diplomirala ekonomiju ce im govoriti o arheologiji i kulturnoj bastini...taman kao da nemaju nastavnika istorije!
Naravno, nece roditelji dici glas povodom ovog, jer imaju povjerenja u ljude kojima salju djecu po znanje.
Djeca se nece buniti, jer nece morati biti na redovnom casu.
Guru ce se slikati, podijeliti nekoliko desetaka primjeraka svoje knjige i zadovoljno ce se smijesiti.
Onog trenutka kad roditelji, nekad u buducnosti, shvate da se diplome njihove djece “ne pikaju”, jer je u skolama u kojima su stecene propovijedano da se u Bosni nalaze piramide i da su ih gradili graditelji super-civlizacija iz dalekih krajevih svemira, bice kasno da se direktoru skole, pa cak i ministru, postavi pitanje “po kojem kriteriju se biraju osobe koje ce biti pozivane da odrze predavanje osnovcima?”.
Ko daje saglasnost i dozvolu da se u skole dovode pseudonaucnici, da se djeci prodaje ubleha? Sta ocekivati u buducnosti…pokretanje sekcije “razvijanje sposobnosti gledanja u kasike” za iznimno nadarene ucenike i organizovanje skole u prirodi s temom “u potrazi za drevnim alkama”?
Tuesday, October 30, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
užas. stvarno prestrašno. potpuno se slažem s tobom. takvo nešto je nedopustivo. nek si otvori nekakve svoje prostorije i tamo poziva ljude na svoje propovijedi, a ne da djeca budu prisiljena slušati gluposti. bolje da se igraju na školskom dvorištu...
jedino što mi je odmah palo na pamet nešto još gore: kako u americi u razrede ulaze recruiteri za vojsku isto tako i vrbuju mlade da uđu u vojsku, a onda i ovi antiratni aktivisti koji ih pokušavaju odvratiti od toga da se priključe vojsci... samo što oni govore o onome što rade i u čemu su stručni, a ne predstavljaju se kao arheolozi ili nešto drugo što nisu...
Mislim da je razlika u tome sto ljudi koji u US vrbuju u vojsku, kao i oni koji se tome protive, ne dolaze da poziv direktora skole!
Jadno je i to sto na moj mail koji sadrzi ovaj post nije stiglo niti jedno slovo odgovora, ni od ministra, ni savjetnika, ni pomocnika....
pa jadno je, al treba njima vremena da "odreagiraju". nekima i po mjesec dana.
mogao bi se zapravo tako svatko sjetit svako malo djeci ispirat mozak nečim, recimo cocacola bi im mogla napravit predavanje o tome kako se cocacole bolje osjećaš i sl. samo trebaš bit dobar s ravnateljem i on ti odmah iznajmi pažnju i mozgove svojih učenika. strašno. (da se mene pita ja bih i reklame koje su upućene djeci u medijima zabranila, tak da mi je ovo stvarno shocking... shocking...)
Post a Comment